Alle vragen


Reservering plaatsen

Hoe kan ik een reservering maken voor het hotel?

Reserveren van een hotelarrangement kan alleen op aanvraag via ons contactformulier.

Wat zijn de tarieven voor het gebruik van de faciliteiten?

U heeft de mogelijkheid om een arrangement of een dag- of avondentree (vanaf 16:30 uur) te reserveren via de website. U dient voorafgaand uw bezoek een reservering te maken. Om de kwaliteit te kunnen bieden aan al onze gasten, raden wij een arrangementen aan of een entree i.c.m. een behandeling of culinair gerecht.

Bekijk de tarieven

Is het mogelijk om een badset te huren?

In het resort gebruikt u een badjas, badhanddoeken en slippers. U bent vrij om uw eigen badset mee te nemen, maar u kunt dit ook bij ons huren. De slippers zijn vanwege hygiëne uitsluitend te koop. Indien u dit wenst te huren, kunt u dit bij binnenkomst aangeven of bij uw reservering reserveren.

Is het noodzakelijk om te reserveren?

Een bezoek aan ons wellnessresort dient u vooraf te reserveren. Zo bent u ervan verzekert dat u heerlijk kunt komen genieten. Wij raden u aan dit tijdig te doen.

Reserveer hier uw saunabezoek

Is het mogelijk om een reservering te maken terwijl de kalender rood is?

Online kunt u de beschikbaarheid inzien via de kalender. Is de datum waarop u wenst te komen rood? Dan is er geen beschikbaarheid meer op de betreffende datum. U kunt dan helaas geen reservering meer plaatsen. Wellicht is het mogelijk om op een ander moment het resort te bezoeken.

Bekijk hier de beschikbaarheid

Is reserveren met een e-ticket noodzakelijk?

Een e-ticket dient u vooraf online te verzilveren via de website. Met de unieke e-ticketcode kunt u een reservering maken voor een exclusieve wellnessdag. Reserveren is te allen tijde op basis van beschikbaarheid. 

Hoe verzilver ik een Wellness Giftcard?

Wilt u de betaling voldoen met de Wellness Giftcard? Kies dan voor de betaalmethode 'Wellness Giftcard'. Neem uw geldige Wellness Giftcard mee naar het wellnessresort om deze te verzilveren. 

Vanaf hoe laat is een avondentree geldig?

Reserveert u een avondentree? Dan bent u welkom vanaf 16:30 uur. Het is verplicht om vooraf te reserveren voor een saunabezoek.

Vanaf hoe laat is een avondarrangement geldig?

Bij een avondarrangement bent u welkom vanaf 16:30 uur. Het is verplicht om vooraf te reserveren voor een saunabezoek. 

Ik heb een badenkaart, moet ik dan reserveren?

Indien u in bezit bent van een badenkaart hoeft u niet te reserveren voor een dagje wellness.

Wat is de geldigheid van mijn badenkaart?

De geldigheid van uw badenkaart hangt af van het aankoopmoment. Bekijk hier de geldigheid en voorwaarden van uw badenkaart.

Ik wil bij aanvang van mijn bezoek een badenkaart aanschaffen bij de receptie, moet ik dan een reservering maken?

Wanneer u bij aanvang van uw bezoek een badenkaart wilt aanschaffen bij de receptie, is het niet nodig om van tevoren een reservering te maken. Na aankoop kunt u de badenkaart direct gebruiken.

Kunnen er toeslagen berekend worden?

In het weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) kunnen er toeslagen berekend worden. Per dag kan de prijs van de toeslag verschillen. Op feestdagen en vakanties kunnen de toeslagen afwijken.

Wat zijn reserveringskosten?

Per reservering worden er €0,99 reserveringskosten in rekening gebracht. Dit om jouw reservering voor een dagje wellness zo goed mogelijk te verwerken.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Wanneer u door omstandigheden bent verhinderd, verzoeken wij u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk door te geven, zodat wij de reservering kunnen verplaatsen of eventueel annuleren. Wij verwijzen u graag naar onze algemene voorwaarden voor meer informatie.

Hoe verloopt de betaling?

Wanneer u een reservering plaatst op onze website, kunt u tijdens het reserveringsproces aangeven hoe u wenst te betalen: via iDEAL of via creditcard.

Bij binnenkomst ontvangt u een polsbandje, die u om uw pols dient te dragen. Wilt u een hapje eten, drinken of gebruik maken van een behandeling, dan wordt het polsbandje gescand. Bij vertrek levert u het polsbandje weer in en voldoet u de openstaande rekening bij voorkeur met PIN of contactloos. Bent u in het bezit van een cadeaubon die wij accepteren? Dan kunt u deze uiteraard bij vertrek inleveren.

Over het wellnessresort

Wat zijn de openingstijden van het wellnessresort?

Onze wellness is geopend van maandag t/m zondag van 10:00 uur tot 22:30 uur. Bekijk ook de openingstijden tijdens de feestdagen.

Is reserveren voor een saunadag noodzakelijk?

Een bezoek aan ons wellnessresort dient u vooraf te reserveren. Wij raden u aan dit tijdig te doen, om teleurstelling te voorkomen.

Reserveer hier uw saunabezoek

Hoe verloopt de betaling?

Wanneer u een reservering maakt via onze website, kunt u tijdens het reserveringsproces aangeven hoe u wenst te betalen: via iDEAL of creditcard.

Bij binnenkomst ontvangt u een polsbandje die u om uw pols dient te dragen. Wilt u genieten van een culinaire beleving of gebruik maken van een behandeling, dan wordt het polsbandje gescand. Bij vertrek levert u deze weer in en voldoet u de openstaande rekening, bij voorkeur met PIN of contactloos. Bent u in het bezit van een cadeaubon die wij accepteren? Dan kunt u deze uiteraard bij vertrek inleveren.

Worden creditcards geaccepteerd?

Wij accepteren Visa en Mastercard.

Worden er abonnementen aangeboden?

De Valkenberg biedt abonnementen aan. Een badenkaart is te koop bij de receptie van het wellnessresort. 

Meer informatie

Wat kan ik verwachten bij een wellnessdag?

Geniet de hele dag van de ultieme wellnesservaring in ons sterrenresort. Laat u verrassen door de vele sauna- en wellnessfaciliteiten. Kom tot rust in één van de sauna's of geniet van een culinaire beleving in één van onze restaurants. 

Loop ik de hele tijd naakt in het wellnessresort?

In onze restaurants, op het terras en ontspanruimtes dient u een badjas te dragen. Wanneer u gaat zwemmen bent u wel naakt. Als u de sauna in gaat, kunt een handdoek omslaan wanneer u dit wenst. U loopt dus niet de hele tijd naakt in het resort. 

Wat moet ik meenemen voor een wellnessdag?

Vergeet onderstaande items niet mee te nemen, zodat u optimaal kan genieten van uw saundag. Bent u iets vergeten? U kunt de items ook bij ons huren. 

✔Groot badlaken;
✔Twee handdoeken;
✔Badjas;
✔Badslippers;
✔Flesje water;
✔Eventueel: een tijdschrift of een boek;
✔Eventueel: eigen doucheproducten.

Verhuren jullie een badset of mag ik deze zelf meenemen?

Het gebruik van badjas, badhanddoeken en slippers is verplicht. U bent vrij om uw eigen badset mee te nemen, maar u kunt dit ook bij ons huren. De slippers zijn vanwege hygiëne uitsluitend te koop, maar het is ook toegestaan om uw eigen slippers mee te nemen. Indien u dit wenst te huren, kunt u dit bij binnenkomst aangeven.

Moet ik een sauna handdoek meenemen?

U kunt uw eigen handdoek meenemen bij een bezoek aan ons wellnessresort. Het is niet verplicht om een sauna handdoek mee te nemen, u kunt ook een groot badlaken gebruiken hiervoor. Het badlaken dient wel groot genoeg te zijn, zodat u met uw hele lichaam op het badlaken kunt zitten. Ook met uw voeten, dit in verband met de hygiëne. Wilt u toch een speciale sauna handdoek? Bezoek de shop in ons resort en koop direct de pestemals (hamam handdoek). Uiteraard is het ook mogelijk om bij ons handdoeken te huren. 

Zijn er kranten en tijdschriften aanwezig?

Er zijn kranten en tijdschriften beschikbaar voor onze gasten in ons wellnessresort.

Is het gebruik van een mobiele telefoon, tablet, e-reader, smart-watch toegestaan?

Het gebruik van een mobiele telefoon of tablet is alleen bij de receptie toegestaan. Op de overige plaatsen binnen het wellnessresort is een mobiele telefoon, smart-watch of andere elektronische apparatuur niet toegestaan. Wilt u een e-reader meenemen? Laat deze dan even zien bij de receptie, dan kunnen de guest relations officers beoordelen of deze mee naar binnen genomen mag worden.

Mag ik een flesje water meenemen?

Het is belangrijk om tijdens een wellnessdag goed te drinken. U kunt uw flesje water bijvullen in de daarvoor bestemde waterpunten.

Is er een kolfruimte en is daar een koelkast aanwezig?

Het is mogelijk om te kolven. Wanneer u dit bij binnenkomst bij de receptie aangeeft, wijzen onze guest relations officers u graag de weg.

Welke parkeermogelijkheden zijn er?

Op ons landgoed is gratis parkeergelegenheid beschikbaar. U vindt deze aan het begin van onze oprijlaan. Tijdens uw wandeling naar het Landhuis kunt u alvast genieten van de prachtige natuur. Bent u slecht ter been? Wij brengen u graag naar het hotel vanaf de parkeerplaats. Mindervalide parkeerplaatsen bevinden zich op het landgoed zelf; parkeren is hier mogelijk met een geldige mindervalidekaart.

Is het wellnessresort te bereiken met het openbaar vervoer?

Landgoed De Valkenberg is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Het treinstation van Rheden ligt op slechts 10 minuten loopafstand, en een bushalte bevindt zich direct voor de deur.

Bekijk hier ons adres.

Zijn er badkledingdagen?

Nee, Landgoed De Valkenberg heeft geen badkledingdagen.

Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?

De Valkenberg is beperkt rolstoelvriendelijk. Niet alle faciliteiten zijn geschikt voor een rolstoel.

Wat is de minimum leeftijd voor een bezoek aan Landgoed De Valkenberg?

De minimumleeftijd bij De Valkenberg is 14 jaar. Gasten tot 18 jaar worden alleen toegelaten onder begeleiding van een volwassene. Er kan om legitimatie worden gevraagd bij de receptie, zorg daarom dat u deze niet vergeet. Alle gasten vanaf deze leeftijd zijn welkom op ons landgoed.

Mag ik roken in het wellnessresort?

Ons wellnessresort is rookvrij. Roken is alleen toegestaan in een speciale rookzone.

Over het hotel

Kan ik op Landgoed De Valkenberg overnachten?

Op het landgoed bevindt zich een sfeervol hotel waar u kunt overnachten. Het hotel heeft 13 kamers. Dit is uitsluitend mogelijk in combinatie met een dagje wellness. Ons wellness hotel is geheel in barokstijl aangekleed met uitzicht op de bosrijke omgeving. Reserveren voor het hotel kan nog niet online. U kunt hier een reserveringsaanvraag voor doen via het contactformulier.

Wat zijn de tarieven voor het hotel?

De tarieven voor het hotel vindt u op de pagina voor een reserveringsaanvraag. U kunt hier ook een contactformulier invullen om te reserveren. Een hotelovernachting is altijd inclusief twee dagen wellnessentree en ontbijt. Een hotelovernachting zonder wellness is niet mogelijk.

Kan ik ook alleen gebruik maken van het hotel zonder wellnessentree?

Ons hotel bevindt op het Wellness Landgoed, hierdoor is het uitsluitend mogelijk om dit te combineren met een dagje wellness. Een hotelovernachting is altijd inclusief wellness en ontbijt.

Is er een restaurant aanwezig?

Er zal zowel voor onze wellnessgasten als onze hotelgasten de mogelijkheid zijn om in restaurant Het Landhuis plaats te nemen voor een heerlijke lunch of uitgebreid diner. Voor onze hotelgasten zal er uiteraard ook een ontbijt worden geserveerd.

Bij het zwembad bevindt zich ons tweede restaurant, Het Koetshuis. Hier kunt u terecht voor een heerlijke kop koffie met gebak, een lichte lunch of een fijne borrel.

Hoe laat wordt het ontbijt gereserveerd?

Voor het ontbijt kan u terecht in het landhuis van 07:30 tot 11:00 uur.

Hoeveel nachten kan ik reserveren?

Momenteel is het alleen mogelijk om een verblijf van twee dagen wellness en één nacht te boeken. Reserveren van een hotelarrangement kan alleen op aanvraag via ons contactformulier.

Kan ik parkeren bij het hotel?

Er is gratis parkeergelegenheid beschikbaar op het landgoed. Deze vindt u vooraan onze oprijlaan. Tijdens de wandeling naar ons Landhuis kunt u alvast genieten van de natuur. Slecht er been? Wij brengen u graag naar het hotel vanaf de parkeerplaats. Mindervalide parkeerplaatsen vindt u op het Landgoed zelf, u kunt hier parkeren indien u in het bezit bent van een mindervalide-kaart. 

Waar kan ik mijn bagage laten tijdens mijn dagje sauna?

Op de tweede verdieping bij de kleedruimtes is een bagage depot met kluisjes beschikbaar. Deze is te openen met uw polsbandje die u ontvangt bij de receptie. Zo kunt u voordat u incheckt in het hotel alvast genieten van onze wellnessfaciliteiten. Zodra u kunt inchecken kan uw bagage natuurlijk naar uw kamer. Wilt u op de tweede dag ook nog na het uitchecken van de kamer genieten van alle wellnessfaciliteiten? Dan kan uw bagage weer in het depot.

Waar kan ik eten en drinken tijdens mijn verblijf?

Er is een koffiekamer in het hotel aanwezig waar u (alleen als hotelgast) gratis koffie, thee en water kunt verkrijgen. Hier zijn tegen betaling ook kleine versnaperingen en extra dranken beschikbaar.

In restaurant Het Koetshuis kunt u overdag terecht voor koffie of thee met gebak, een lichte lunch of een gezellige borrel. Deze keuken is geopend van 11:00 tot 17:00 uur.

In restaurant Het Landhuis serveren we ontbijt, lunch en diner. Ook hier kunt u natuurlijk terecht voor een kop koffie of een kleine versnapering. De keuken is, met uitzondering van het ontbijt, geopend van 11:00 tot 21:00 uur. Het ontbijt wordt geserveerd in het landhuis van 07:30 tot 11:00 uur. 

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn nergens toegestaan.

Mag ik roken in het hotel?

Alle kamers zijn rookvrij. Roken is alleen, buiten het hotel, op de aangegeven plekken toegestaan.

Toegankelijkheid

Ik ben slecht ter been, hoe toegankelijk is jullie resort?

Wellness Landgoed De Valkenberg is gevestigd in een prachtig monumentaal pand en ligt op een landgoed dat deel uitmaakt van het Europese Natura 2000-netwerk, een beschermd natuurgebied. De combinatie van historie en natuur maakt ons landgoed een bijzondere plek voor rust en ontspanning.

Dit unieke karakter brengt echter enkele praktische beperkingen met zich mee. De historische bouw van het pand, met behoud van authentieke details, en de infrastructuur van het beschermde gebied maken het helaas niet mogelijk om gasten te ontvangen die minder goed ter been zijn of afhankelijk zijn van hulp van anderen. We zijn helaas, door wet- en regelgeving, zeer beperkt in de mogelijkheden om het gehele landgoed en de gebouwen beter toegankelijk te mogen maken.

Hoewel we ernaar streven om iedereen een gastvrije ervaring te bieden, willen we u vooraf informeren om teleurstellingen te voorkomen. Wij danken u voor uw begrip.

Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?

De Valkenberg is beperkt rolstoelvriendelijk. Niet alle faciliteiten zijn geschikt voor een rolstoel.

Culinair

Wat zijn de openingstijden van het restaurant?

Het restaurant is vanaf 10:00 uur geopend voor een drankje, kopje koffie of thee, gebak en kleine hapjes. Van 12:00 - 22:00 uur is de keuken geopend en kunt u er niet alleen terecht voor een verfrissend drankje, fijne wijnen of luxe cocktails, maar ook voor een geweldige gerechten van de chef tijdens lunch of diner.

Is het reserveren van een tafel in het restaurant verplicht?

U hoeft niet vooraf te reserveren voor een hapje of drankje in één van onze restaurants.

Is het mogelijk om te lunchen en/of te dineren?

Het is mogelijk om tijdens uw wellnessdag bij ons wellnessresort te lunchen en/of te dineren. Onze koks bereiden graag smaakvolle gerechten voor u. Laat het u aan niets ontbreken tijdens uw unieke saunadag. Ontdek meer informatie over de culinaire beleving en ontdek de verschillende menu's. 

Welke gerechten worden er geserveerd?

In ons restaurant kunt u terecht voor heerlijke streekgerechten, lichte salades of uitgebreide borrelhapjes. Kies voor onze gerechten op de kaart waar de chef de meest unieke gerechten, ter plekke, voor u bereidt. Bekijk hier alvast de menukaart.

Is het toegestaan om zelf eten en drinken mee te nemen?

Ons wellnessresort biedt alles wat u nodig heeft, eten of drinken meenemen is dus helemaal niet nodig en tevens niet toegestaan. Omdat we het belangrijk vinden dat u voldoende drinkt gedurende de dag, is het meenemen en hervullen van flesjes (water) uiteraard wel toegestaan. 

Ontdek de culinaire beleving en de mogelijkheden tijdens uw saunadag.

Behandelingen / rituelen

Welke behandelingen en/of wellnessrituelen kan ik reserveren?

Dagelijks bieden wij verschillende behandelingen aan die u kan toevoegen aan uw wellnessdag. Naast de behandelingen worden er ook wellnessrituelen aangeboden. 

Wat is een wellnessritueel?

Dagelijks worden er diverse wellnessrituelen aangeboden. Bij deze sessies, gegeven in een kleine groep staan geurbeleving, muziek en verzorgingsproducten centraal. Deze wellnessrituelen worden door een specialist uitgevoerd.

Is het mogelijk een behandeling te reserveren zonder gebruik te maken van de faciliteiten?

Reserveer één van de behandelingen of massages via het reserveringsformulier en ervaar minimaal 50 minuten pure ontspanning zonder gebruik te maken van de faciliteiten in ons wellnessresort.

Moet ik een behandeling en/of wellnessritueel vooraf reserveren?

Wanneer u een behandeling en/of wellnessritueel wenst te ondergaan tijdens uw wellnessdag is het raadzaam om deze vooraf te reserveren. Dit om teleurstelling te voorkomen. Reserveren is te allen tijde op basis van beschikbaarheid. Uiteraard kan u bij de receptie altijd informeren of er nog behandelingen en of wellnessrituelen beschikbaar zijn.

Is het mogelijk om de dag zelf nog een behandeling reserveren?

Indien er op de dag zelf beschikbaarheid is om een behandeling te reserveren, is dit uiteraard mogelijk. Onze medewerkers bij de receptie informeren u graag! 

Voor meer informatie bekijkt u alle behandelingen.

Kan ik een voorkeur aangeven voor het tijdstip van de behandeling?

Het is mogelijk om een voorkeur als tijdstip aan te geven, tijdens het online reserveren kunt u een voorkeur noteren in het opmerkingenveld. Hier houden wij zoveel mogelijk rekening mee, echter kunnen wij het helaas nooit 100% garanderen.

Zijn de tijden van de behandelingen vooraf bekend?

De behandeltijd verneemt u bij aankomst. U kunt tijdens het reserveren een aankomst- en vertrektijd aangeven. In dit tijdsbestek wordt de behandeling ingepland. Uiteraard kunt u een voorkeur aangeven voor een bepaalde tijd. Indien mogelijk houden wij hier rekening mee.

Is het mogelijk om meerdere behandelingen en/of wellnessrituelen te combineren?

Het is mogelijk om meerdere behandelingen en wellnessrituelen te reserveren. Houd er wel rekening mee dat wij dit moeten inplannen in het tijdsbestek dat door u wordt doorgegeven tijdens het reserveringsproces. Reserveren is altijd op basis van beschikbaarheid.

Is het mogelijk een voorkeur uit te spreken voor een masseur?

Indien u een voorkeur heeft kunt u dit aangeven bij het plaatsen van de reservering. Echter, wij kunnen hier nooit een garantie op geven. Iedere masseur doet zijn/haar uiterste best om u dag extra bijzonder te maken met een heerlijke behandeling. 

Kan ik een behandeling en/of wellnessritueel annuleren?

Het is mogelijk om uw reservering te wijzigen en/of te annuleren. Vergeet niet rekening te houden met de annuleringvoorwaarden. Het is niet mogelijk om binnen 72 uur voor aankomst kosteloos te annuleren.

Cadeaubon

Kan ik reserveren met een cadeaubon?

Wilt u de betaling voldoen met de Wellness Giftcard? Kies dan voor de betaalmethode 'Wellness Giftcard'. Neem uw geldige Wellness Giftcard mee naar het wellnessresort om deze te verzilveren. 

Hoe kan ik een Wellness Giftcard bestellen?

De Wellness Giftcard kunt u online bestellen. Daarnaast kunt u deze ook bij de receptie aanschaffen.

Accepteren jullie sauna cadeaubonnen?

Wij accepteren de Wellness Giftcard. Deze kunt bij de balie van het wellnessresort of bij één van de andere aangesloten wellnessresorts aanschaffen. Uiteraard kunt u de Wellness Giftcard ook online aanschaffen.

Worden VVV cadeaubonnen geaccepteerd?

Wij accepteren geen VVV cadeaubonnen.

Accepteren jullie de Nederlandse Sauna Cadeaubon?

Wij accepteren de Nederlandse Sauna Cadeaubon niet.

Mijn reservering

Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen nadat de reservering is geplaatst.

Mocht u geen bevestiging ontvangen hebben en u heeft de ongewenste e-mail nagekeken, dan verzoeken wij u vriendelijk om het contactformulier op onze website in te vullen.

Ik kom later dan de opgegeven aankomsttijd, moet ik dit doorgeven?

Wij verzoeken u tevens vriendelijk doch dringend om u aan de opgegeven aankomst- en vertrektijden te houden. Mocht u onverhoopt toch later aankomen, dan horen wij dat graag.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

Indien u een reservering plaatst, dan gelden onze annulerings- en wijzigingsvoorwaarden.

Vul ons contactformulier in bij een wijziging van uw reservering.

Kan ik mijn reservering annuleren?

Indien u een reservering plaatst, dan gelden onze annuleringsvoorwaarden.

Vul ons contactformulier in bij een wijziging van uw reservering.

E-ticket/Voucher

Hoe maak ik een reservering met mijn e-ticket?

U kunt de stappen volgen die op uw e-ticket vermeld staan. Klik op e-ticket verzilveren, vul de code in en volg de verdere stappen om een reservering te maken.

Ik heb een e-ticket, maar het lukt mij niet om (online) te reserveren.

Er zijn verschillende e-tickets waarmee een reservering geplaatst kan worden. De unieke code van uw e-ticket vindt u meestal onder de unieke barcode. Daarna kunt u de stappen doorlopen die op het e-ticket vermeld staan.

Ik heb meerdere en verschillende e-tickets, hoe kan ik deze reserveren?

Het is mogelijk om meerdere unieke e-ticketcodes gelijktijdig te verzilveren. U kunt de eerste unieke code invoeren en dan klikken op toevoegen. Dit proces kunt u herhalen tot maximaal vier codes per reservering verzilveren.

Ik heb een e-ticket, hoe kan ik de geldigheid bekijken?

De geldigheid van een e-ticket kunt u checken door de unieke code van het e-ticket in te voeren op de website bij e-ticket verzilveren. Onder het kopje (bekijk) uw reservering staat de actuele geldigheid van het e-ticket.

Waarom is de beschikbaarheid bij het verzilveren van mijn e-ticket beperkt?

Om alle gasten (met of zonder e-ticket) de mogelijkheid te bieden om naar ons wellnessresort te komen, bieden wij dagelijks een beperkte beschikbaarheid aan. Het is mogelijk dat bepaalde dagen niet meer te reserveren zijn met een e-ticket of actie, maar de arrangementen nog wel beschikbaar zijn. Wanneer u een arrangementen wenst te reserveren, dan kunt u hier geen e-ticket bij verzilveren. Wij raden onze gasten aan om tijdig te reserveren om teleurstelling te voorkomen.

Mag ik een voucher of e-ticket ook later inleveren dan de datum die erop staat?

Controleer de geldigheid door uw unieke e-ticketcode in te vullen. Onder het kopje (bekijk) uw reservering staat de actuele geldigheid van het e-ticket. 

Ik heb een voucher voor een dagarrangement, mag ik deze ook in de avond gebruiken?

Een voucher voor een dagarrangement is vanaf 10:00 uur geldig. Het is ook mogelijk om alleen in de avond te komen.

Waarom worden er toeslagen berekend?

In het weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) kunnen er toeslagen berekend worden. Per dag en per actie kan de prijs van de toeslag verschillen. Op feestdagen en vakanties kunnen de toeslagen afwijken.

Overige vragen

Ik ben zwanger, kan ik dan de sauna in?

Wanneer u gezond bent en een normale zwangerschap doormaakt, kunt u zonder bezwaar naar de sauna (blijven) gaan, zeker als u dit ook al voor die tijd gewend was. Wij raden de infraroodsauna echter af, in verband met de diepe intensieve werking hiervan. Luister goed naar uw lichaam, als het niet prettig aanvoelt, dan gaat u de sauna uit.

Ik heb diabetes, kan ik dan de sauna in?

Ja, in de meeste gevallen kunnen mensen met diabetes de sauna gebruiken, maar het is belangrijk om voorzorgsmaatregelen te nemen. Raadpleeg altijd je arts voordat je de sauna betreedt, monitor je bloedsuikerspiegel regelmatig, en wees alert op tekenen van lage bloedsuikerspiegel (hypoglykemie). Bij onze receptie hebben we de mogelijkheid om je bloedglucose te meten via je eigen telefoon.

Kan ik met een stoma het wellnessresort bezoeken?

U bent van harte welkom met een stoma. Houd er wel rekening mee dat door het zweten de huidplak los kan laten. Wij adviseren daarom speciale tape te gebruiken om dit te voorkomen. In de sauna verliest u veel vocht en zout, neem daarom voldoende drinken mee om de vochtbalans op peil te houden. Heeft u nog twijfels? Wellicht helpt het artikel van stomaatje.nl u verder. 

Hoe verloopt de betaling?

Wanneer u een reservering maakt, kunt u tijdens het reserveringsproces aangeven, hoe u wenst te betalen: via iDEAL of via creditcard.

Bij binnenkomst ontvangt u een polsbandje, die u om uw pols dient te dragen. Wilt u een hapje eten, drinken of gebruik maken van een behandeling, dan wordt het polsbandje gescand. Bij vertrek levert u het polsbandje weer in en voldoet u de openstaande rekening bij voorkeur met PIN of contactloos. Bent u in het bezit van een cadeaubon die wij accepteren? Dan kunt u deze uiteraard bij vertrek inleveren.

Accepteren jullie creditcards?

Wij accepteren Visa, American Express en Mastercard.

Kunnen er toeslagen berekend worden?

In het weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) kunnen er toeslagen berekend worden. Per dag en per actie kan de prijs van de toeslag verschillen. Op feestdagen en vakanties kunnen de toeslagen afwijken. 

Wat is een opgiet beleving?

Tijdens uw bezoek aan ons wellnessresort kunt u kosteloos genieten van een opgiet beleving. Dat is een uniek saunaritueel waar verschillende elementen centraal staan. Ontdek ook alle andere wellnessrituelen.

Waar kan ik terecht voor de gevonden voorwerpen?

Door het contactformulier in te vullen, kunt u contact met ons opnemen. U wordt dan per mail verder geholpen. Gevonden voorwerpen kunnen bij de receptie opgehaald worden, deze worden niet per post verstuurd.

Is het mogelijk om bij het wellnessresort te overnachten?

Ja, Landgoed De Valkenberg heeft ook een hotel met 13 luxe kamers in barokstijl. Zo kunt u na uw saunadag verder ontspannen op uw kamer en in de ochtend wakker worden met een heerlijk ontbijt met streekproducten en kan u weer genieten van alle wellnessfaciliteiten. 

Meer informatie.